Du och IF Start får pengar tillbaka på dina nätköp.
Intjänat till vår förening : 9 243 SEK
Intjänat till alla föreningar : 63 595 334 SEK

Logga in

Kom ihåg mig



Glömt lösenord?

Logga in

För att få egna pengar tillbaka - Logga in nu

Om du väljer att gå vidare utan att logga in får föreningen sin del av pengarna ändå.

Kom ihåg mig



Glömt lösenord?

Besök butik utan att logga in

Kul att du vill besöka [storeName]

Men för att din förening ska kunna få pengar behöver du leta upp din förening.


    Anmäl ny förening

    Facebook

    Loggar in via Facebook
    Letar efter ditt konto


    Har du ett konto sen innan?

    Du har inte gjort något koppling mellan Facebook och Sponsorhuset tidigare, och vi har därmed svårt att på ett unikt sätt identifiera dig.

    Fyll i dina inloggningsuppgifter till Sponsorhuset nedan så gör vi både koppplingen samt loggar in dig!






    Bearbetar


    Söker bland nu bland 604 butiker
    Sponsorhusbloggen Fair play & Feel good

    Så skänkte U2 pengar genom Super Bowl

    "- SUPER BOWL, ARE YOU READY TO ROCK?!" Det är halvtidspaus och Katy Perrys välkända röst exploderar i University of Phoenix-stadion i Glendale, Arizona.

    Det är dags för årets upplaga av Super Bowl, finalen i amerikanska fotbollsligan NFL, vilket utan tvekan är USA:s absolut största idrottsevenemang. Sändningen av årets Super Bowl mellan New England Patriots och Seattle Seahawks slog åter igen tittarrekord för amerikansk television. Matchen sågs av ca 114 miljoner tittare och siffran steg upp till 118 miljoner under halvtidspausen. Katy Perry gör storstilad entré och får senare sällskap av Lenny Kravitz och Missy Elliot. Under tidigare år har världsstjärnor som Beyonce, Madonna, Janet Jackson (minns ni bröstchocken?) och Bruno Mars uppträtt.
    Denna otroliga mediaexponering kan med fördel användas för att göra gott, vilket Bono och hans U2 förra året tog fasta på. Under förra årets Super Bowl visades en 60 sekunders teaser av U2:s då nya låt "Invisible" vilket fick över en miljon människor att ladda ner låten under nästföljande timme. För varje nerladdning betalade Bank of America en dollar till The Global Fund, som verkar för att bekämpa AIDS, tuberkulos och malaria. Inom loppet av 36 timmar hade låten spelat in över 20 miljoner svenska kronor att användas till välgörande ändamål.

    Med andra ord kan Super Bowls genomslagskraft användas till att bidra med en "feel good"-känsla som varar betydligt längre än den traditionella underhållningen i halvtidspausen.

    (Vilka som vann årets match? Det gjorde New England Patriots med siffrorna 28-24.)


    • Amerikansk fotboll
    • #Bono
    • #Katy Perry
    • #Lenny Krawitz
    • #Missy Elliot
    • #New England Patriots
    • #NFL
    • #Publikunderhållning
    • #Seattle Sea Hawks
    • #Super Bowl
    • #The Global Fund
    • #U2
    Har du frågor? Kontakta support